სასწავლო პროექტის გეგმის შაბლონი
სასწავლო
პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი, გვარი
|
თამარი ყიფიანი
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
ქ.თერჯოლა
|
||
სკოლა
|
სსიპ ქ.თერჯოლის N1 საჯარო სკოლა
|
||
პროექტისმონახაზი
|
|||
პროექტისდასახელება
|
|||
„შემოდგომა
შემოსულა თავის ფარჩებიანა“
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
მოსწავლეები გაეცვნენ
წელიწადის დროს- შემოდგომას. განიხილეს შემდეგი მახასიათებლის მიხედვით: რა დროს დგება, როგორ იცვლება ბუნება, რომელია
მისი თვეები , რა როლი აქვს ადამიანის ცხოვრებაში, რა დღესასწაულებია შემოდგომაზე
და ა.შ. შეისწავლეს შემოდგომის თვეების ძველი და ახალ სახელწოდებები, ჩემ მიერ დამზადებული
თვალსაჩინოებების დახმარებით განახორციელეს სხვადასხვა შედარებითი აქტივობა წლის
დროებს შორის არსებული სხვაობის გამოსავლენად. გაეცვნენ როგორ იცვლება ბუნება შემოდგომაზე,
რა ფერები ჭარბობს, რას საქმიანობს ადამიანი, როგორ იქცევიან ცხოველები, ფრინველები,
რა დღესასწაულებს აღნიშნავენ ადამიანები წლის ამ დროს, შეისწავლეს თემის შესაბამის
ლექსები, ჩანახატები, სიმღერები. დაამზადეს ჰერბარიუმი, ნახატები, აპლიკაციები.
|
|||
საგანი/საგნები
|
|||
ქართული,
ბუნება, ხელოვნება
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
დაწყებითი საფეხური, 1კლასი
|
|||
პროექტის
განხორციელების დრო
|
|||
ექვსი 35წთ-იანი გაკვეთილი, 4 კვირა.
|
|||
პროექტის
საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი
სტანდარტები
|
|||
მიუთითეთსაგნობრივი სტანდარტ(ებ)იდან
მისაღწევი შედეგ(ებ)იპრიორიტეტების მიხედვით. გაითვალისწინეთ, რომ თქვენს მიერ
მითითებული ყველა შედეგი პროექტზე მუშაობის პროცესში უნდა იყოს მიღწეული.
ქართ. I. 5.მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვასახისსაინფორმაციოხასიათისილუსტრირებულტექსტებშიინფორმაციისმოძიებადაგაგება
(მაგ., საინფორმაციოტექსტისასაბავშვოენციკლოპედიაში,
მარტივიენითდაწერილიმრავალსაფეხურიანიინსტრუქციების, განცხადებისადასხვ.).
·
ამოიცნობს,
რომელრუბრიკაში, ტექსტისრომელნაწილშიუნდაეძებოსესათუისინფორმაცია (მაგ.,
რასჭამსზღარბი? . . . - რუბრიკაში „საკვები“);
·
ტექსტშიმოცემულინფორმაციასაკავშირებსპირადგამოცდილებასთანდაგამოაქვსდასკვნები.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნების
დახასიათება.
ს.გ.III.1. მოსწავლეს შეუძლია
გამოიყენოს სახვითიხელოვნებისრამდენიმეძირითადიელემენტიდაპრინციპი ნამუშევრისშექმნისას.
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
სწავლისა და გამომგონებლობის
უნარ-ჩვევები
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის
გაზიარება;
საინფორსაინფორმაციო,
მედია და ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევები
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული
და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ
საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
სასიცოცხლო და კარიერული
უნარ-ჩვევები
მოქნილობა და ადაპტაცია.
განსხვავებულ როლებსა და პასუხისმგებლობებთან ადაპტაცია;
|
|||
პროექტის სასწავლო
მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
მოსწავლემ უნდაშეძლოსსხვადასხვასახისსაინფორმაციოხასიათისილუსტრირებულტექსტებშიინფორმაციისმოძიებადაგაგება
(მაგ., საინფორმაციოტექსტისასაბავშვოენციკლოპედიაში,
მარტივიენითდაწერილიმრავალსაფეხურიანიინსტრუქციების, განცხადებისადასხვ.).ბუნებრივი
მოვლენების მრავალფეროვნების დახასიათება.გამოიყენოს სახვითიხელოვნებისრამდენიმეძირითადიელემენტიდაპრინციპი ნამუშევრისშექმნისას.
|
|||
მიმართულების მიმცემი
საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
რა ცვლილებები
შეიმჩნევა სეზონურად ბუნებაში?
|
||
თემატური კითხვები
|
რომელი ფერი ჭარბობს ბუნებაში
შემოდგომაზე?
|
||
შინაარსობრივი კითხვები
|
შემოდომა სოფლად უფრო ლამაზია თუ
ქალაქად?
|
||
შეფასების
გეგმა
|
|||
შეფასების დროის
ჩარჩო(შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
·
დიაგნოსტიკური ტესტირება.
·
დიაგრამა.
კითხვები. წარმართული
|
·
ტესტის პროგრამა.
·
დიაგრამა.
ჩეკლისტი
|
|
პროექტის
მსვლელობისას
|
·
პროექტის გეგმა,
·
ჯგუფებად დაყოფა.
·
დავალებების გადანაწილება გეგმის მიხედვით.
·
თემის შესაბამისი ლექსებისა და გამოთქმების
შესწავლა.
·
წარმართული მუშაობის მონიტორინგი.
|
·
პროექტის გეგმის შაბლონი.
·
ჩემს მიერ შექმნილი ელექტრონული რესურსის ჩვენება.
·
შეფასების რუბრიკა.
·
კედლის გაზეთი.
ჩეკლისტი ,სიტყვიერი კომენტარი, შეფასების რუბრიკა
|
|
პროექტის დასრულების
შემდეგ
|
·
საბოლოო პრეზენტაცია.
პრეზენტაცია
|
·
ღონისძიება.ს
ბროშურა, გაზეთი,ესე.
|
|
შეფასების მოკლე
მონახაზი
|
|||
პროექტის დაწყებამდე კლასში ჩავატარებ დიაგნოსტიკურ ტესტირებას და
შევამოწმებ კლასის საბაზისო ცოდნას, რამდენად მზად არიან პროექტზე მუშაობის
დასაწყებად. დაგეგმვა დაეხმარება მოსწავლეებს გაუძღვნენ სასწავლო
პროცესს. კლასს ვყოფ მცირე ჯგუფებად თითოეულ ჯგუფს ვუნაწილებ დავალებებს.
ვავალებ თემის შესაბამისი ლექსებისა და გამოთქმების შესწავლას. საბოლოოდ ვახდენ
წარმართული მუშაობის მონიტორინგს.
|
|||
სხვა
საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
·
იყენებს
word-ის პროგრამას
·
შეუძლია ინტერნეტიდან მასალის მოძიება.
·
ახერხებს power
point-ში პრეზენტაციის აწყობას.აღწერეთ ის აუცილებელიკომპეტენციები და
ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ პროექტისგანხორციელებამდე
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
I
კვირა
შეხვედრა მოსწავლეებთან და მშობლებთან.
ვაწვდი მათ ინფორმაციას პროექტის შესახებ.
სქემა: „ ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე“.
მინი-ლექცია სეზონური ბუნებრივი მოვლენების
შესახებ.
შერჩევითი გზით ჯგუფების შექმნა და
დავალებების მიცემა.
II
კვირა.
ბუნებაში გასვლა. ამინდზე დაკვირვება.
მოსწავლეების მიერ მოძიებული მასალის
დახარისხება. თემის შესაბამისი ლექსების, მოთხრობებისა და სიმღერების შესწავლა.
III კვირა.
აპლიკაციებისა და ნახატების შექმნა
კლასში გამოფენის მოწყობა.
კედლის გაზეთისა და სლაიდ შოუს დამზადება.
IV
კვირა
სქემის
,,ვიცი მინდა ვიცოდე, ვისწავლე“ შევსება, დასრულება.
გაიმართება პროექტის
პრეზენტაცია-ღონისძიება ,,შემოსულა
შემოდგომა თავის ფარჩებიანა.“
შეფასება, მოსწავლეების შეფასება.
|
|||
დიფერენცირებული
სწავლება
|
|||
სპეციალური
საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
სსმ მოსწავლეს დამოუკიდებლად მუშაობა არ
შეუძლია, ამიტომ მას ვაძლევ მარტივ
სამუშაოს და ჩემი დახმარებით ახერხებს მის შესრულებას. ეს სამუშაო შეიძლება იყოს
რაიმეს ჩაწებება, გაფერადება და სხვა.
მას ამ სამუშაოს შესასრულებლად მივცემ
მეტ დროს მუშაობისათვის, ვიდრე სხვა ჩვეულებრივი შესაძლებლობების მქონე
მოსწავლეს.
|
||
|
|
||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
ნიჭიერ მოსწავლეს დავალებად ვაძლევ
დიაგრამების, ცხრილების, რაიმე საკითზე კვლევის ჩატარების, შედარებების და ასე
შემდეგ სხვა საანალიზო სამუშაოების
შესრულებას.
|
||
სასწავლო
პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ,
რომელსაც
პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ----------
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში
გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
|
ელ. ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა ----------
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
|
|
ბეჭდური მასალები
|
ვ.როდონაია,
მ.მირიანაშვილი, ლ.ვაშაძე,ქ.თოფაძე
„ქართული ენა“, გამომცემლობა „საქართველოს
მაცნე“. 2018 წელი.
|
||
ინვენტარი/მასალები
|
ფოთლები, ფორმატი,
ფლიპ- ჩარტი.
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
ინტერნეტ-რესურსი
იხილეთ საავტორო უფლებებში.
|
||
სხვარესურსები
|
საველე ვიზიტი.
|
||
No comments:
Post a Comment